עבודה במרפאת שיניים

מחפשים עבודה במרפאת שיניים?

אחד הדברים שחלק מאנשים נוטים להדחיק הוא החשיבות של טיפולי השיניים עבורנו. אנשים מסוימים מחזיקים בפחד שמשתרש לרוב בתקופת הילדות מביקור אצל רופא השיניים הזכור להם כחווה בלתי נעימה. ולכן, הם מנסים להימנע ככל האפשר מהגעה למרפאה בכדי שלא יכאב להם. אמנם, זוהי כמובן טעות, טיפולי השיניים היום נעשים בצורה הגורמת למינימום האפשרי של הכאב. הרופא נעזר בזריקת הרדמה מקומית אשר מנטרלת את התחושה באזור הפה כך שהמטופל לא חש כאבים כמעט בכלל במהלכו של טיפול השיניים. גם לפחד מדקירת ההרדמה יש פתרון, משחה למריחה הגורמת להרדמה של אזור הדקירה כך שההרדמה כולה נעשית ללא שום תחושת כאב.

למה חשוב כל כך לטפל בשיניים שלנו?

החשיבות של טיפולי השיניים נובעת מכמה וכמה סיבות. בראש ובראשונה מניעת כאבי שיניים. כאבי שיניים הם כאבים מאוד לא נעימים שיכולים לפגוע בצורה משמעותית בשגרת החיים של כל אחד. בנוסף, טיפולי שיניים מתמקדים גם בטיפול בכאבי שיניים שכבר התחילו, על מנת למנוע מצב של התדרדרות ובעיות קשות הרבה יותר שהטיפול בהם מורכב יותר ולרוב גם עולה לא מעט כסף. הדבר הנוסף הוא כמובן מראה השיניים. בכדי שמראה השיניים יהיה אסתטי ויפה לא מספיק לעיתים רק הצחצוח בבית ויש צורך בעזרה חיצונית הניתנת במרפאות השיניים.

עבודה במרפאת שיניים

תחומי עבודה במרפאת שיניים

מלבד רופא השיניים האחראי על מרבית הטיפולים המשמעותיים, עבודה במרפאת שיניים יכולה להיות בדברים נוספים. זה יכול להיות עבודה כשיננית, אשר תפקידה לעשות טיפולים משמרים לשיניים של המטופלים על מנת לגרום לשימור השיניים במצב טוב ואסתטי לפני התרחשותה של בעיה מסובכת. בנוסף, במרפאת שיניים עובד גם סייען לרופא השיניים. זה אולי נשמע תפקיד משני, אך בפועל לסייען ישנה חשיבות רבה בתפקוד מוצלח של מרפאת השיניים. בכדי להיות סייען לרופא שיניים יש צורך בלימודים המפוקחים על ידי משרד הבריאות בארץ, ומעבר של בחינה כולל בחינה מטעם משרד הבריאות. עובד נוסף הוא האורתודונט שאחראי על תחום יישור השיניים, וכמובן מזכירה ועובדים טכניים נוספים.

מהו השכר הממוצע של עובדי מרפאת השיניים?

לימודי רפואת שיניים הם קשים ומתישים והמשכורות בתחום הם בהתאם. רופא שיניים מתחיל יוכל להרוויח כ 15 אלף שקלים בשנותיו הראשונות ועד ל 25 אלף שקלים ויותר לפי הוותק והמקצועיות. גם אורתודונט יכול להרוויח סכומים דומים. לעומת זאת סייען ושייננית ירוויחו לרוב סכומים נמוכים בהרבה שלא יעלו על עשרת אלפים שקלים.